Die Zusammenhänge zwischen epistemologischen Überzeugungen und motivationalen Orientierungen als richtungsweisende Ausgangspunkte für die mathematikdidaktischen Fähigkeiten pädagogischer Fachkräfte im Elementar- und Primarbereich.
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
00104772-1.pdf | 2.5 MB | Adobe PDF | Anzeigen |
Sonstige Titel: | The Interrelations between Beliefs and motivational Aspects as Conditions for Skills in teaching Mathematics among Teachers of Mathematics in Institutions of preprimary Education and elementary School. | Autor/Autorin: | Gläser, Johanna Lisa | BetreuerIn: | Levin, Anne ![]() |
1. GutachterIn: | Levin, Anne ![]() |
Weitere Gutachter:innen: | Carle, Ursula ![]() |
Zusammenfassung: | Beliefs concerning mathematics of maths teachers in institutions of preprimary education and elementary school are assumed to play a major role for their mathematics specific self-efficacy and their skills in giving mathematical instructions. Therefore, the current study aims at finding out about interrelations and effects of these variables on each other using a questionnaire-survey which is analyzed by structural equation modeling. Moderating effects of mathematics specific self-efficacy on the interrelations between beliefs about mathematics and beliefs about teaching and learning of mathematics have been found. |
Schlagwort: | beliefs; self-efficacy; interest; flow; teaching and learning mathematics | Veröffentlichungsdatum: | 22-Okt-2015 | Dokumenttyp: | Dissertation | Zweitveröffentlichung: | no | URN: | urn:nbn:de:gbv:46-00104772-13 | Institution: | Universität Bremen | Fachbereich: | Fachbereich 12: Erziehungs- und Bildungswissenschaften (FB 12) |
Enthalten in den Sammlungen: | Dissertationen |
Seitenansichten
623
checked on 11.04.2025
Download(s)
513
checked on 11.04.2025
Google ScholarTM
Prüfe
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.