Logo des Repositoriums
Zur Startseite
  • English
  • Deutsch
Anmelden
  1. Startseite
  2. SuUB
  3. Dissertationen
  4. Von der Facharbeit in die Ausbildung : Empirische Studie und theoretischer Rahmen zur Erforschung des pädagogischen Selbstverständnisses hauptamtlicher Ausbilder und Ausbilderinnen
 
Zitierlink URN
https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:gbv:46-00104110-18

Von der Facharbeit in die Ausbildung : Empirische Studie und theoretischer Rahmen zur Erforschung des pädagogischen Selbstverständnisses hauptamtlicher Ausbilder und Ausbilderinnen

Veröffentlichungsdatum
2014-09-17
Autoren
Burchert, Joanna  
Betreuer
Bremer, Rainer  
Gutachter
Gessler, Michael  
Zusammenfassung
This dissertation elaborates how full-time trainers in technical occupations perceive the everyday's work with apprentices, which goals they formulate for apprenticeship training, how they support the young people's psychopedagogical developments and how they find their role within the company. The results contradict many findings in German VET research, according to which in-company trainers have a lack of pedagogical self concepts. As theoretical framework, the established idea of development tasks (Erickson 1972, Blankertz 1985) was enriched by a vocational education perspective (Bremer 2004), which brings more light into what pedagogical concepts are how they can be reflected.
Schlagwörter
trainers

; 

vocational education

; 

pedagogical self concepts

; 

dual system of education
Institution
Universität Bremen  
Fachbereich
Fachbereich 12: Erziehungs- und Bildungswissenschaften (FB 12)  
Dokumenttyp
Dissertation
Zweitveröffentlichung
Nein
Sprache
Deutsch
Dateien
Lade...
Vorschaubild
Name

00104110-1.pdf

Size

2.81 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):7617b174d7ec01ed9b14c570f53dcb99

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Datenschutzbestimmungen
  • Endnutzervereinbarung
  • Feedback schicken