Between recognition and devaluation – implications of refugee students’ and exiled scholars’ experiences in universities in Germany
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Karakaşoğlu et al_2022_Between Recognition and Devaluation - Refugees experiences in Universities_Arbeitspapier 2 (1).pdf | 289.69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Other Titles: | Zwischen Anerkennung und Entwertung – Konsequenzen aus den Erfahrungen von geflüchteten Studierenden und geflüchteten Wissenschaftler:innen an Hochschulen in Deutschland | Authors: | Karakasoglu, Yasemin Mecheril, Paul Ohm, Vanessa Yarar, Betül |
Abstract: | English Between 2018 and 2021, two projects focusing on refugees in tertiary education were car-ried out in the Intercultural Education department. In a cooperative project with Bielefeld University, the focus was on the perspectives and experiences of students under the title “In-formal Opportunities and Restrictions of Tertiary Education Reflected in Experiences of Ref-ugees in German Universities.” The perspectives and experiences of researchers and teach-ers in exile were explored together with Betül Yarar under the title “In-formal Opportunities and Restrictions in German Universities Reflected in the Experiences of Exiled Scholars.” This working paper documents contributions and discussions from the work-shop of experts on both projects held in September 2021. The documentation is published in German and Eng-lish (AbIB-Working-paper 1/2022 and 2/2022). German Zwischen 2018 und 2021 wurden im Arbeitsbereich Interkulturelle Bildung zwei Projekte mit Fokus auf Geflüchtete an Hochschulen durchgeführt. In einem Kooperationsprojekt mit der Universität Bielefeld standen unter dem Titel „In-formelle Möglichkeiten und Grenzen der Hochschulbildung im Spiegel der Erfahrungen Geflüchteter an deutschen Hochschulen“ die Sichtweisen und Erfahrungen von Studierenden im Mittelpunkt. Die Sichtweisen und Erfah-rungen von Forschenden und Lehrenden im Exil wurden gemeinsam mit Betül Yarar unter dem Titel „In-formal Opportunities and Restrictions of German Uni-versities Reflected in Experiences of Exiled Scholars“ erkundet. Dieses Arbeitspapier do-kumentiert Beiträge und Diskussionen eines Expert*innenworkshops zu beiden Projekten, der im September 2021 durchgeführt wurde. Die Dokumentation erscheint in deutscher und englischer Sprache (AbIB-Working-Paper 1/2022 and 2/2022). |
Keywords: | Refugee; Student perceptions and preferences; Scholars' perceptions; University access | Issue Date: | 20-Apr-2022 | Series: | AbIB - Arbeitspapier | Volume: | 2/2022 | Pages: | 15 | Type: | Bericht, Report | Secondary publication: | no | DOI: | 10.26092/elib/1496 | URN: | urn:nbn:de:gbv:46-elib58917 | Institution: | Universität Bremen | Faculty: | Fachbereich 12: Erziehungs- und Bildungswissenschaften (FB 12) | Institute: | Arbeitsbereich Interkulturelle Bildung |
Appears in Collections: | Forschungsdokumente |
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