Logo des Repositoriums
Zur Startseite
  • English
  • Deutsch
Anmelden
  1. Startseite
  2. SuUB
  3. Dissertationen
  4. Bildungspläne als Steuerungsinstrumente der frühkindlichen Erziehung, Bildung und BetreuungZur Rolle der Bildungspläne im Rahmen des Reformbedarfs
 
Zitierlink URN
https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:gbv:46-diss000106151

Bildungspläne als Steuerungsinstrumente der frühkindlichen Erziehung, Bildung und BetreuungZur Rolle der Bildungspläne im Rahmen des Reformbedarfs

Veröffentlichungsdatum
2007-02-05
Autoren
Wehrmann, Ilse  
Betreuer
Carle, Ursula  
Gutachter
Feuser, Georg  
Zusammenfassung
Comparing with other OECD-Countries the Early Childhood Education in Germany is on a very low level. The thesis analyzes, organizational structures are already available to successfully realize the preschool requirements and which ones have to be created or changed respectively. It describes, which curricular elements in preschool education are important in order to meet all requirements of a modern early childhood education, development and child care. Furthermore it describes and the circumstances to carry the early childhood curriculum in Germany.
Schlagwörter
Early Childhood Education

; 

preschool education

; 

early childhood curriculum
Institution
Universität Bremen  
Fachbereich
Fachbereich 12: Erziehungs- und Bildungswissenschaften (FB 12)  
Dokumenttyp
Dissertation
Zweitveröffentlichung
Nein
Sprache
Deutsch
Dateien
Lade...
Vorschaubild
Name

00010615.pdf

Size

1.55 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):5823cd54a74a66721383ece0ce980d5a

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Datenschutzbestimmungen
  • Endnutzervereinbarung
  • Feedback schicken