Co-Construction Kits : the Transformative Potential of Interpersonal Connections for After-School Centres
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
00106091-1.pdf | 17.27 MB | Adobe PDF | Anzeigen |
Sonstige Titel: | Co-Construction Kits : das transformative Potential interpersonaler Beziehungen für außerschulische Gemeinschaftszentren | Autor/Autorin: | Meintjes, Roger | BetreuerIn: | Schelhowe, Heidi | 1. GutachterIn: | Schelhowe, Heidi | Weitere Gutachter:innen: | Mikhak, Bakhtiar | Zusammenfassung: | The following thesis makes contributions to the design and educational use of tangible construction kits. It is shown that their transformative effect for young people in economically-disadvantaged communities is closely tied to kits, and their design, being embedded in a concept which places the communal nature of use at the centre. The approach enables young people to use the tools to strengthen social engagement and make investments their social environment. |
Schlagwort: | Fundakit; Scratch; construction kits; computational crafts; informal learning; interactive exhibits; social inclusion | Veröffentlichungsdatum: | 26-Sep-2017 | Dokumenttyp: | Dissertation | Zweitveröffentlichung: | no | URN: | urn:nbn:de:gbv:46-00106091-18 | Institution: | Universität Bremen | Fachbereich: | Fachbereich 03: Mathematik/Informatik (FB 03) |
Enthalten in den Sammlungen: | Dissertationen |
Seitenansichten
321
checked on 23.11.2024
Download(s)
79
checked on 23.11.2024
Google ScholarTM
Prüfe
Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.