Die Zusammenhänge zwischen epistemologischen Überzeugungen und motivationalen Orientierungen als richtungsweisende Ausgangspunkte für die mathematikdidaktischen Fähigkeiten pädagogischer Fachkräfte im Elementar- und Primarbereich.
Veröffentlichungsdatum
2015-10-22
Autoren
Betreuer
Gutachter
Zusammenfassung
Beliefs concerning mathematics of maths teachers in institutions of preprimary education and elementary school are assumed to play a major role for their mathematics specific self-efficacy and their skills in giving mathematical instructions. Therefore, the current study aims at finding out about interrelations and effects of these variables on each other using a questionnaire-survey which is analyzed by structural equation modeling. Moderating effects of mathematics specific self-efficacy on the interrelations between beliefs about mathematics and beliefs about teaching and learning of mathematics have been found.
Schlagwörter
beliefs
;
self-efficacy
;
interest
;
flow
;
teaching and learning mathematics
Institution
Dokumenttyp
Dissertation
Zweitveröffentlichung
Nein
Sprache
Deutsch
Dateien![Vorschaubild]()
Lade...
Name
00104772-1.pdf
Size
2.44 MB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):5e38e7f24273e9cd8105e93316932b72