Logo des Repositoriums
Zur Startseite
  • English
  • Deutsch
Anmelden
  1. Startseite
  2. SuUB
  3. Dissertationen
  4. Die Zusammenhänge zwischen epistemologischen Überzeugungen und motivationalen Orientierungen als richtungsweisende Ausgangspunkte für die mathematikdidaktischen Fähigkeiten pädagogischer Fachkräfte im Elementar- und Primarbereich.
 
Zitierlink URN
https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:gbv:46-00104772-13

Die Zusammenhänge zwischen epistemologischen Überzeugungen und motivationalen Orientierungen als richtungsweisende Ausgangspunkte für die mathematikdidaktischen Fähigkeiten pädagogischer Fachkräfte im Elementar- und Primarbereich.

Veröffentlichungsdatum
2015-10-22
Autoren
Gläser, Johanna Lisa  
Betreuer
Levin, Anne  
Gutachter
Carle, Ursula  
Zusammenfassung
Beliefs concerning mathematics of maths teachers in institutions of preprimary education and elementary school are assumed to play a major role for their mathematics specific self-efficacy and their skills in giving mathematical instructions. Therefore, the current study aims at finding out about interrelations and effects of these variables on each other using a questionnaire-survey which is analyzed by structural equation modeling. Moderating effects of mathematics specific self-efficacy on the interrelations between beliefs about mathematics and beliefs about teaching and learning of mathematics have been found.
Schlagwörter
beliefs

; 

self-efficacy

; 

interest

; 

flow

; 

teaching and learning mathematics
Institution
Universität Bremen  
Fachbereich
Fachbereich 12: Erziehungs- und Bildungswissenschaften (FB 12)  
Dokumenttyp
Dissertation
Zweitveröffentlichung
Nein
Sprache
Deutsch
Dateien
Lade...
Vorschaubild
Name

00104772-1.pdf

Size

2.44 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):5e38e7f24273e9cd8105e93316932b72

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Datenschutzbestimmungen
  • Endnutzervereinbarung
  • Feedback schicken