Supplement to the DigCompEDU Framework: Outlining the Skills and Competences of Educators Related to AI in Education
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
Supplement_to_the_DigCompEDU_English.pdf | 3.04 MB | Adobe PDF | Anzeigen |
Autor/Autorin: | Bekiaridis, George | Herausgeber: | Attwell, Graham | Herausgeber: | Institut Technik und Bildung (ITB) | Zusammenfassung: | The supplement outlined in this document aims to build upon the existing DigCompEdu framework from the European Union by integrating critical competencies relating to artificial intelligence (AI) in education. It recognises that AI is rapidly transforming teaching and learning processes, and Vocational and Adult educators need to be equipped with skills to understand, evaluate and utilise AI technologies effectively and responsibly. |
Schlagwort: | Artificial Intelligence (AI); Vocational Education and Training | Veröffentlichungsdatum: | 1-Dez-2024 | Projekt: | AI Pioneers | Sponsor / Fördernde Einrichtung: | EUROPEAN EDUCATION AND CULTURE EXECUTIVE AGENCY (EACEA) | Projektnummer: | 101087261 | Dokumenttyp: | Bericht, Report | Zweitveröffentlichung: | no | DOI: | 10.26092/elib/2708 | URN: | urn:nbn:de:gbv:46-elib74857 | Institution: | Universität Bremen | Fachbereich: | Zentrale Wissenschaftliche Einrichtungen und Kooperationen | Institut: | Institut Technik und Bildung (ITB) |
Enthalten in den Sammlungen: | Forschungsdokumente |
Seitenansichten
55
checked on 21.12.2024
Download(s)
17
checked on 21.12.2024
Google ScholarTM
Prüfe
Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons