Observing local dynamics of ILSA projections in federal systems: a comparison between Germany and the United States
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
Niemann Hartong Martens_Observing local dynamics of ILSA projections in federal systems_2018_AM_Db_PDFA.pdf | 2.77 MB | Adobe PDF | Anzeigen |
Autor/Autorin: | Niemann, Dennis ![]() Hartong, Sigrid ![]() Martens, Kerstin ![]() |
Zusammenfassung: | By comparing two federal education systems, namely Germany and the U.S., and their reactions to PISA we show how international, large-scale student assessments (ILSA) have been used by national stakeholders to gain leverage for legitimising or de-legitimising policy reforms in education. From a neo-institutionalist perspective we argue that country-specific path-dependencies and policy legacies, such as different systems of power devolution, testing traditions and also nongovernmental actor influence, additionally moderate the impact of ILSA. |
Schlagwort: | OECD; PISA; neoinstitutionalism; Germany; U.S.; path-dependency | Veröffentlichungsdatum: | 9-Okt-2018 | Verlag: | Taylor & Francis | Zeitschrift/Sammelwerk: | Globalisation, Societies and Education | Heft: | 5 | Startseite: | 1 | Endseite: | 13 | Band: | 16 | Dokumenttyp: | Artikel/Aufsatz | ISSN: | 1476-7732 | Zweitveröffentlichung: | yes | Dokumentversion: | Postprint | DOI: | 10.26092/elib/2162 | URN: | urn:nbn:de:gbv:46-elib68234 | Institution: | Universität Bremen | Fachbereich: | Fachbereich 08: Sozialwissenschaften (FB 08) | Institut: | Institut für Interkulturelle und Internationale Studien (InIIS) |
Enthalten in den Sammlungen: | Forschungsdokumente |
Seitenansichten
87
checked on 02.04.2025
Download(s)
63
checked on 02.04.2025
Google ScholarTM
Prüfe
Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons