Logo des Repositoriums
Zur Startseite
  • English
  • Deutsch
Anmelden
  1. Startseite
  2. SuUB
  3. Dissertationen
  4. Der Nutzen der "wert-schätzenden" Grundhaltung in der Psychoanalyse für das strafrechtliche Verständnis kriminellen Handelns am Beispiel psychotischer Aggressionen
 
Zitierlink DOI
10.26092/elib/1947

Der Nutzen der "wert-schätzenden" Grundhaltung in der Psychoanalyse für das strafrechtliche Verständnis kriminellen Handelns am Beispiel psychotischer Aggressionen

Veröffentlichungsdatum
2019-05-10
Autoren
Bieber, Anke  
Betreuer
Heubrock, Dietmar  
Gutachter
Böllinger, Lorenz  
Zusammenfassung
The work deals with the presentation and comparison of two fields of science (criminal law and psychoanalysis)and the question of the extent to which the criminal justice system could benefit from the findings of psychoanalysis. My work aims to develop proposals on how the criminal justice system could be fundamentally reformed on the basis of new psychoanalytic findings: Part 1 raises a status quo of the discourse between criminal law and psychoanalysis, and Part 2 focuses on a microprocessual view of what, according to the latest psychoanalytic treatment theories, is used in psychotic disorders. therapy enables changes and in Part 3 I explain why this approach is so little possible in the criminal justice system for severe disorders, and develop suggestions on how psychoanalytic findings can be better suited to all processes of the criminal justice system could be made usable.
Schlagwörter
Psychoanalysis

; 

criminal law

; 

therapy

; 

psychotic disorders
Institution
Universität Bremen  
Fachbereich
Fachbereich 11: Human- und Gesundheitswissenschaften (FB 11)  
Dokumenttyp
Dissertation
Lizenz
Alle Rechte vorbehalten
Sprache
Deutsch
Dateien
Lade...
Vorschaubild
Name

00107581-1.pdf

Size

3.05 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):ec8281eec81415f2606646919d2e44fb

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Datenschutzbestimmungen
  • Endnutzervereinbarung
  • Feedback schicken