Visibility and torture: on the appropriation of surveillance footage in YOU DON’T LIKE THE TRUTH
Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
---|---|---|---|---|
RFH_02_Sebastian Köthe_Visibility and Torture.pdf | 539.01 kB | Adobe PDF | Anzeigen |
Autor/Autorin: | Köthe, Sebastian | Zusammenfassung: | Even though visibilization is legitimized as a technology of surveillance, where security is gained through knowledge, its decisive function is not epistemological, but as a mode of torture. How can visibility be violent? If this violence consists in making human beings excessively visible, and if critical filmic research usually involves enhancing visibility, how can it avoid reproducing violence? Are there modes of filmic counterhistoriography that do produce visibility differently, appropriating and reframing ambiguous source materials? |
Schlagwort: | Überwachung <Motiv>; Sichtbarkeit <Motiv>; Gewalt <Motiv>; Videoüberwachung; CCTV | Veröffentlichungsdatum: | 25-Nov-2019 | Zeitschrift/Sammelwerk: | Research in Film and History | Heft: | Issue 2 | Seiten: | 9 | Dokumenttyp: | Artikel/Aufsatz | ISSN: | 2627-5848 | Zweitveröffentlichung: | no | DOI: | 10.26092/elib/257 | URN: | urn:nbn:de:gbv:46-elib44606 | Institution: | Universität Bremen | Fachbereich: | Fachbereich 09: Kulturwissenschaften (FB 09) | Institut: | Institut für Kunstwissenschaft – Filmwissenschaft – Kunstpädagogik |
Enthalten in den Sammlungen: | Forschungsdokumente |
Seitenansichten
201
checked on 02.04.2025
Download(s)
94
checked on 02.04.2025
Google ScholarTM
Prüfe
Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons