Logo des Repositoriums
Zur Startseite
  • English
  • Deutsch
Anmelden
  1. Startseite
  2. SuUB
  3. Forschungsdokumente
  4. Visibility and torture: on the appropriation of surveillance footage in YOU DON’T LIKE THE TRUTH
 
Zitierlink DOI
10.26092/elib/257
Verlagslink DOI
10.25969/mediarep/14800

Visibility and torture: on the appropriation of surveillance footage in YOU DON’T LIKE THE TRUTH

Veröffentlichungsdatum
2019-11-25
Autoren
Köthe, Sebastian  
Zusammenfassung
Even though visibilization is legitimized as a technology of surveillance, where security is gained through knowledge, its decisive function is not epistemological, but as a mode of torture. How can visibility be violent? If this violence consists in making human beings excessively visible, and if critical filmic research usually involves enhancing visibility, how can it avoid reproducing violence? Are there modes of filmic counterhistoriography that do produce visibility differently, appropriating and reframing ambiguous source materials?
Schlagwörter
Überwachung <Motiv>

; 

Sichtbarkeit <Motiv>

; 

Gewalt <Motiv>

; 

Videoüberwachung

; 

CCTV
Institution
Universität Bremen  
Fachbereich
Fachbereich 09: Kulturwissenschaften (FB 09)  
Institute
Institut für Kunstwissenschaft – Filmwissenschaft – Kunstpädagogik  
Dokumenttyp
Artikel/Aufsatz
Zeitschrift/Sammelwerk
Research in Film and History  
Heft
Issue 2
Seitenzahl
9
Zweitveröffentlichung
Nein
Lizenz
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/de/
Sprache
Englisch
Dateien
Lade...
Vorschaubild
Name

RFH_02_Sebastian Köthe_Visibility and Torture.pdf

Size

539.01 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):c73058b90c6659cdb0f4c5c82bcd43e3

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Datenschutzbestimmungen
  • Endnutzervereinbarung
  • Feedback schicken