Logo des Repositoriums
Zur Startseite
  • English
  • Deutsch
Anmelden
  1. Startseite
  2. SuUB
  3. Dissertationen
  4. Phonologische Bewusstheit und Förderung dieser bei Kindern im Vorschulalter
 
Zitierlink URN
https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:gbv:46-00102061-13

Phonologische Bewusstheit und Förderung dieser bei Kindern im Vorschulalter

Veröffentlichungsdatum
2011-06-24
Autoren
Fröhlich, Linda Paulina  
Betreuer
Petermann, Franz  
Gutachter
Daseking, Monika  
Zusammenfassung
Phonological awareness is a key precursor of reading and writing skills in preschool children. In this paper a parent program for the promotion of phonological awareness for preschool children is presented. Furthermore, a kindergarten program for the enhancement of phonological awareness is referred. Moreover, it is reported about the relationship between phonological awareness and behavioral problems.
Schlagwörter
phonological awareness

; 

prevention

; 

dyslexia

; 

preschoolers

; 

school entry

; 

behavior problems

; 

parent training
Institution
Universität Bremen  
Fachbereich
Fachbereich 11: Human- und Gesundheitswissenschaften (FB 11)  
Dokumenttyp
Dissertation
Zweitveröffentlichung
Nein
Sprache
Deutsch
Dateien
Lade...
Vorschaubild
Name

00102061-1.pdf

Size

713.56 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):dcfc573500dc688fa930eda2a41aaa5b

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Datenschutzbestimmungen
  • Endnutzervereinbarung
  • Feedback schicken