Logo des Repositoriums
Zur Startseite
  • English
  • Deutsch
Anmelden
  1. Startseite
  2. SuUB
  3. Dissertationen
  4. Implementierung eines Lernaufgabenkonzeptes in die betriebliche Pflegeausbildung
 
Zitierlink URN
https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:gbv:46-diss000114766

Implementierung eines Lernaufgabenkonzeptes in die betriebliche Pflegeausbildung

Veröffentlichungsdatum
2009-05-11
Autoren
Müller, Klaus  
Betreuer
Görres, Stefan  
Gutachter
Kolip, Petra  
Zusammenfassung
Clinical nursing education in Germany often proceeds unsystematic and has insufficent outcomes. This Thesis describes and evaluates the implemantation of special Learning Exercises into clinical nursing education to improve the quality of learning in practice. The results of this evaluation-study show, that the application of special Learning Exercises into clinical education improves outcome quality by establishing reflective processes in clincial learning and systemizing the topics of clinical nursing education.
Schlagwörter
nursing education

; 

clinical eduaction

; 

clinical teaching

; 

learning exercises

; 

learning assignments

; 

learning in practice
Institution
Universität Bremen  
Fachbereich
Fachbereich 11: Human- und Gesundheitswissenschaften (FB 11)  
Dokumenttyp
Dissertation
Zweitveröffentlichung
Nein
Sprache
Deutsch
Dateien
Lade...
Vorschaubild
Name

00011476.pdf

Size

1.41 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):72da44f62ea28d548e6eda8dc04a5c06

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Datenschutzbestimmungen
  • Endnutzervereinbarung
  • Feedback schicken