Logo des Repositoriums
Zur Startseite
  • English
  • Deutsch
Anmelden
  1. Startseite
  2. SuUB
  3. Dissertationen
  4. Politikdidaktische Überzeugungen im Spiegel von Theorie und Praxis : Ergebnisse einer qualitativen Längsschnittstudie
 
Zitierlink URN
https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:gbv:46-00106787-18

Politikdidaktische Überzeugungen im Spiegel von Theorie und Praxis : Ergebnisse einer qualitativen Längsschnittstudie

Veröffentlichungsdatum
2017-12-15
Autoren
Schütze, Katharina  
Betreuer
Klee, Andreas  
Gutachter
Lutter, Andreas  
Zusammenfassung
Beliefs predict our approach on new experiences and information. The beliefs of students entering the reality at schools as intern teachers, are therefore formed and built by the major impact of theoretical studies at university. The question at hand is how the theoretically shaped beliefs on how to best teach social studies reflect on the reality in class. This longitudinal study's aim is to explore the future social studies teachers' beliefs: how they shift or prosper, how they change completely or even become more solid and stable due to the practical impact.
Schlagwörter
beliefs

; 

social studies

; 

learning

; 

didactics

; 

political science

; 

longitudinal study

; 

future teachers
Institution
Universität Bremen  
Fachbereich
Fachbereich 08: Sozialwissenschaften (FB 08)  
Dokumenttyp
Dissertation
Zweitveröffentlichung
Nein
Sprache
Deutsch
Dateien
Lade...
Vorschaubild
Name

00106787-1.pdf

Size

4.9 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):a3575bfe4da102455eca582a2bc978de

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Datenschutzbestimmungen
  • Endnutzervereinbarung
  • Feedback schicken