Logo des Repositoriums
Zur Startseite
  • English
  • Deutsch
Anmelden
  1. Startseite
  2. SuUB
  3. Forschungsdokumente
  4. Mapping Methods Visualizing Visual Novelsâ Cultural Production in Japan
 
Zitierlink URN
https://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:gbv:46-00105340-19

Mapping Methods Visualizing Visual Novelsâ Cultural Production in Japan

Veröffentlichungsdatum
2016
Autoren
Alban, Edmond Ernest Dit  
Zusammenfassung
This research report presents mapping methods visualizing Visual Novelsâ cultural production in Japan. Three mapping of the East section of Ikebukuro city in Tokyo are presented in order to unravel the urban environment surrounding the production of Visual Novels for â girlsâ (Otome and Boyâ s Love games). The imbrications of a typology of Visual Novel and their paraphernalia, with cartographies of the urban infrastructures and events sustaining Visual Novelâ s paraphernalia circulation therefore invites to question of the definition of a â game environmentâ as the emergence of a urban cultural network emerging from the circulation of game paraphernalia.
Schlagwörter
Otaku

; 

Alteration

; 

Visual Novels

; 

Paraphernalia

; 

Media Circulation
Institution
Universität Bremen  
Fachbereich
Fachbereich 09: Kulturwissenschaften (FB 09)  
Institute
Institut für Religionswissenschaft und Religionspädagogik  
Dokumenttyp
Artikel/Aufsatz
Zeitschrift/Sammelwerk
gamevironments
Band
4
Zweitveröffentlichung
Nein
Sprache
Deutsch
Dateien
Lade...
Vorschaubild
Name

00105340-1.pdf

Size

2.5 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):ecc9c1739188e5c3537ed87d0006d174

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Datenschutzbestimmungen
  • Endnutzervereinbarung
  • Feedback schicken