Zentralisierungstendenzen in der Medienwirtschaft: Zur Bedeutung des räumlichen Kontextes für die Erzeugung und kommerzielle Verwertung von Medieninhalten
Veröffentlichungsdatum
2009-09
Autoren
Zusammenfassung
This paper aims to describe the observable concentration tendencies of media, as important representatives of the cultural and creative industries, in urban centres. Besides the general advantages of urban agglomerations for knowledge-intensive and creative branches this papers highlights the importance of a lively and inspiring urban environment. A further argument for the increasing concentration is seen in the flexible organization of the production system in this industry. Hence, the work in these specific production networks benefits from the opportunities of a heterogeneous urban environment. The ongoing process of concentration is shown by a spatial analysis of employment in media and emphasizes the accomplished arguments.
Schlagwörter
Medienwirtschaft
Verlag
Steiner
Institution
Fachbereich
Dokumenttyp
Artikel/Aufsatz
Zeitschrift/Sammelwerk
Band
97
Heft
2,3
Startseite
95
Endseite
112
Zweitveröffentlichung
Ja
Dokumentversion
Published Version
Sprache
Deutsch
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Name
Zentralisierungstendenzen in der Medienwirtschaft.pdf
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